loading...

Alireza

بازدید : 161
چهارشنبه 2 اسفند 1402 زمان : 14:28

نظافت حمام و دستشویی یکی از آن کارهایی است که باید آن را بسیار جدی بگیرید. زیرا حمام و دستشویی به دلیل کاربری و شرایط خاص (رطوبت و سایر مشکلات) خیلی سریع به محلی برای رشد باکتری ها و میکروب ها تبدیل می شوند و این مشکل در دراز مدت سلامت شما و عزیزانتان را به خطر می اندازد.

بسیاری از خانم ها برای نظافت این قسمت از خانه از مواد شیمیایی مضر برای سلامتی خود استفاده می کنند. توصیه ما به این خانم ها این است که برای سلامتی خود ارزش قائل باشند و برای نظافت حمام و دستشویی از مواد غیر سمی استفاده کنند. در این قسمت از ایده چین ما سعی داریم شما را با مواد طبیعی برای نظافت آشنا کنیم با ما همراه شوید.

نظافت حمام و دستشویی

نظافت کاسه توالت

برای تمیز کردن کاسه توالت با مواد طبیعی بهتر است آب یک لیموی تازه را در ظرف کوچکی بریزید و با دستمال ضخیم به قسمت های مورد نظر بمالید سپس مقداری نمک روی آن بپاشید زیرا ترکیب آبلیمو و نمک اسید موجود در لیمو را فعال می کند و تمام جرم ها بدون اینکه اثری از آنها باقی بماند از بین می روند.

نظافت حمام و دستشویی

روش های غیر مضر برای تمیز کردن سرویس بهداشتی

جوش شیرین

برای تمیز کردن توالت، نصف فنجان جوش شیرین را با 2 قاشق غذاخوری پراکسید هیدروژن و آب یک لیمو مخلوط کنید تا خمیری به دست آید، سپس کمی آب اضافه کنید تا نرم شود.
خمیر آماده شده را روی سطح توالت بریزید و با پارچه و اسفنج یا برس روی سطح مورد نظر بمالید. 20 دقیقه صبر کنید و سپس توالت را بشویید.

جوش شیرین و سرکه سفید

برای نظافت حمام و دستشویی از هر گونه لک و از بین بردن بوی نامطبوع، 3 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با 2 قاشق غذاخوری سرکه سفید مخلوط کنید. خمیر یکدستی ایجاد می شود. سپس یک اسفنج یا پد پنبه ای را با آن مرطوب کنید، آن را روی لکه های زرد یا قهوه ای بمالید، 15 دقیقه صبر کنید و سپس توالت را تمیز کنید.

نظافت حمام و دستشویی

سرکه سیب و لیموترش

اگر می خواهید سطح توالت را از آلودگی و باکتری پاک کنید، نصف لیوان سرکه سیب را با آبلیمو مخلوط کنید و محلول را با اسفنج یا برس توالت روی محل کثیفی و لکه های زرد بمالید. سپس 10 دقیقه صبر کنید و توالت را بشویید.

نوشابه

برای پاک کردن کثیفی توالت یا حمام، یک بطری بزرگ نوشابه را در توالت یا حمام بریزید و سپس آن را بشویید تا جرم ها از سطح پاک شود.

نظافت حمام و دستشویی

شست و شوی وان حمام

اگر آهک روی سطح وان جمع شده است و می خواهید وان شما تمیز و براق باشد. مقداری سرکه روی یک اسفنج بریزید و محل مورد نظر را با آن پاک کنید. سپس پودر جوش شیرین را روی سطح بریزید و با یک اسفنج مرطوب بمالید. در نهایت آن را با آب تمیز بشویید.

نظافت کاشی و سرامیک و حمام

اگر حمام و توالت به طور مرتب تمیز نشوند، بین درزها و سوراخ های سطح کاشی و سرامیک حمام، کپک و قارچ ظاهر می شود.

استفاده از جوش شیرین یکی از راه های از بین بردن لکه های آب و جرم کاشی ها است. این روش از چسبیدن انگل ها به صفحات چرب جلوگیری می کند. می توانید هفته ای یکبار این سطوح را با نصف لیمو تمیز کنید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه روی کاشی ها بماند سپس با آب بشویید و خشک کنید.

نظافت حمام و دستشویی

دیوار و سقف حمام و توالت را تمیز کنید

برای تمیز کردن دیوار و سقف حمام و توالت، یک اسفنج را به سرکه سفید آغشته کنید. آن را روی دیوار یا سقف بکشید و 15 دقیقه صبر کنید. این روند را تکرار کنید و سرکه را یک شب روی سطوح بگذارید بماند تا اثر کند. پس از این مدت، اسفنج آغشته به پراکسید هیدروژن را به قسمت هایی که باید تمیز و براق باشند بمالید.

شیر آب و آینه حمام را تمیز کنید

با مقداری سرکه و آب می توانید آینه و شیر حمام و توالت را با خیساندن اسفنج در سرکه و مالیدن آب به ناحیه موردنظر به مدت 15 دقیقه تمیز کنید.

اگر دوش یا شیر آب کدر است، مقداری سس کچاپ روی آن بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس با یک پارچه مرطوب پاک کنید و از درخشش آن شگفت زده شوید.

برای از بین بردن لکه های زنگ زدگی، کرم تارتار (مخلوط پخت) و آب لیمو را روی شیر آب بمالید. سپس بعد از چند دقیقه آبکشی کنید.

نظافت حمام و دستشویی

سخن آخر

شما می توانید با روشن گذاشتن فن از تجمع باکتری ها و میکروب ها جلوگیری نمایید. همچنین تمامی وسایلی که برای نظافت حمام و دستشویی استفاده می کنید به خوبی باید آن ها را شست و شو دهید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 40
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 94
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 222
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 427
  • بازدید ماه : 2464
  • بازدید سال : 3572
  • بازدید کلی : 3894
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی